Angajatorii care se respectă apelează la diferite metode pentru a-ți motiva angajații. Potrivit experților, sunt cinci ”trucuri” de bază prin care firmele pot reuși acest lucru. Surprinzător sau nu, bonusurile financiare ocazionale, considerate o metodă clasică, nu se numără printre aceste ”rețetele” de motivare a personalului, arată studiile.
De ce firmele nu merg la sigur cu stimulentele în bani? Pentru că salariații îsi doresc mai mult decât atât. Ei vor, printre altele, recunoaștere, echilibru între viața profesională și cea personală, oportunități reale de dezvoltare, noteazămanager.ro.
Iată, mai jos, care sunt cele cinci ”trucuri” esențiale prin care firmele își pot motiva salariații.
Citește șiBanca Transilvania introduce noi funcționalități în aplicația BT Pay. Cardul va putea fi primit fizic prin curier în Diaspora
Tot în urma studiilor a fost făcută și lista metodelor care nu prea funcționează în privința motivării salariaților.
Potrivit experților, pentru a alege cele mai eficiente metode de motivare a personalului, firmele trebuie mai întâi să înțeleagă nevoile reale ale angajaților, pe care le poate furniza un sondaj intern.
O motivație durabilă poate fi asigurată printr-un un mix între bonusuri financiare și beneficii non-financiare.
Citește șiANPC, amendă pentru cinci bănci care au acordat credite în franci elvețieni. Nu au avertizat cu privire la riscul aprecierii monedei