marți, august 26, 2025
No menu items!
AcasăLifeTunelul misterios de 6 kilometri din Munții Bucegi, abandonat într-un mod inexplicabil....

Tunelul misterios de 6 kilometri din Munții Bucegi, abandonat într-un mod inexplicabil. Povestea proiectului menit să străbată Carpații

Tunelul Izvor, unul dintre cele mai mari proiecte feroviare din istoria țării noastre, ar fi putut fi și în acest moment cel mai lung tunel feroviar din țară, având o lungime estimată de aproximativ șase kilometri.
Construcția sa a fost planificată de la începutul secolului XX, însă a fost abandonată din motive inexplicabile, ceea ce a dat naștere unor controverse și legende locale, potrivitAdevărul.
Tunelul Izvor a avut ca scop conectarea stațiilor Sinaia și Pietroșița printr-o rută mai scurtă și mai eficientă, iar construcția acestuia a fost aprobată de Consiliul de Miniștri al României încă din 1913.
Societatea Julius Berger, care ulterior a realizat și Tunelul Teliu, a fost aleasă pentru implementarea proiectului, iar lucrările au început în ianuarie 1914. Construcția a fost programată să dureze numai 28 de luni, fiind executată în trei schimburi de lucru zilnice.
Citește și :Viorel Lis a mers la păcănele, la 82 de ani. Cum a fost fotografiat fostul edil al Capitalei: „E conectat, așteaptă speciala”
Totuși, izbucnirea Primului Război Mondial a dus la oprirea bruscă a lucrărilor în august 1914. Până atunci, numai 100 de metri de tunel au fost finalizați complet, iar alte galerii de bază și de creștet au fost săpate pe o lungime de 800 de metri.
După închiderea proiectului, firma Julius Berger a fost chemată să reia lucrările, însă autoritățile române  au considerat prioritare alte proiecte feroviare, precum construcția liniei Hărman – Nehoiu și a Tunelului Teliu, cel care a devenit, în cele din urmă, cel mai lung tunel feroviar al României, cu 4,4 kilometri.
Tunelul a devenit, după decenii de inactivitate, subiectul unor legende locale. Localnicii povestesc că armata nazistă ar fi reluat lucrările folosind prizonieri de război în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, avansând circa 480 de metri în interiorul muntelui.
Tunelul ar ascunde trupurile unor prizonieri sau chiar o locomotivă unicat, mai ales că intrarea în tunel a fost betonată. O explicație mai realistă este pericolul reprezentat de acumulările de gaz metan din subteran.
Citește și :Mihai Bobonete anunţă inflaţie de râs în show-ul „Sfaturi de viaţă”. Actorul din „Las Fierbinţi” vrea „casa închisă” şi în online
O cercetare realizată în 1968 de inginerul Nicolae Ciocârlan a confirmat că intrarea nordică a tunelului era parțial blocată de grohotiș, în timp ce zidăria rămasă era în stare bună.

Sursa: https://www.romaniatv.net/tunelul-misterios-de-6-kilometri-din-muntii-bucegi-abandonat-intr-un-mod-inexplicabil-povestea-proiectului-menit-sa-strabata-carpatii_8877097.html

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments